Általános Szerződési Feltételek

a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány Hintalovon” webshop felületén zajló kereskedelmi tevékenységgel kapcsolatban.

Fogalmak.

Áfatv.: az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény.

Általános Szerződési Feltételek: a jelen dokumentum (továbbiakban ÁSZF).

Egyedi szerződés: a Megrendelő és Szolgáltató jogviszonyának azon elemeit tartalmazó dokumentum, melyek a jelen ÁSZF-ben nem kerültek rögzítésre, vagy amelyek a Felek viszonyában a jelen ÁSzF rendelkezéseihez képest eltérően alakulnak a Felek közös akaratából, amennyiben a Megrendelő Fogyasztónak is minősül, az Egyedi szerződés egyben Fogyasztói szerződésnek is minősül.

Belépőjegy: a Honlapon megjelölt rendezvényen való részvételre jogosító dokumentum, azzal, hogy Szolgáltatót az előzőek szerinti rendezvénnyel összefüggésben felelősség semmilyen jogcímen nem terheli, kivéve, ha az érintett rendezvénynek Szolgáltató szervezője is.

Elektronikus kereskedelmi szolgáltatás: olyan információs társadalommal összefüggő szolgáltatás, amelynek célja valamely birtokba vehető forgalomképes ingó dolog – ideértve a pénzt és az értékpapírt, valamint a dolog módjára hasznosítható természeti erőket -, szolgáltatás, ingatlan, vagyoni értékű jog üzletszerű értékesítése, beszerzése, cseréje vagy más módon történő igénybevétele. A jelen ÁSzF szempontjából ez ingó dolog (termék) értékesítése.

Felek: Szolgáltató és Megrendelő együttesen, független attól, hogy a Megrendelő Fogyasztónak minősül-e, vagy sem.

Felhasználói fiók: a Honlapon a Hintalovon által a Támogató részére létrehozott privát felhasználói felület, melyen az Egyedi szerződés adattartalma nyomon követhető és előhívható, és amely felületen a Honlap látogatásával kapcsolatos felhasználói beállítások kezelhetőek és áttekinthetőek. A Felhasználói fiók létrehozása Egyedi szerződés megkötése esetén opcionális, azt Megrendelő az Egyedi szerződés létrehozása során a vonatkozó checkbox jelölésével kezdeményezheti. A Felhasználói fiók létrehozásáról Hintalovon Megrendelő számára elektronikus levelet küld a Megrendelő által az Egyedi szerződés létrehozása során megadott elektronikus levélcímre, melyben közli a Felhasználói fiók belépési linkjét; ezen belépési linkre kattintva a Megrendelő a Felhasználói fiókba beléphet, azt megtekintheti, adattartamát a Hintalovon által megadott lehetőségek között módosíthatja és hozzá saját jelszót állíthat be, melyet később megváltoztathat, illetve amennyiben elfelejtette jelszavát, kezdeményezheti annak törlését és egyidejűleg új jelszót állíthat be. A Felhasználói fiókba a Megrendelő vagy https://hintalovon.hu/fiokom/ oldalon, vagy az alábbi ikonra:

kattintva akképp tud bejelentkezni, hogy a felugró ablakban megadja a Hintalovon számára korábban Támogatási-, vagy Egyedi szerződés létrehozása során megadott elektronikus levélcímét, majd azt követően létrehozott jelszavát. A Felhasználói fiók bármikor törölhető a Felhasználói fiókban elhelyezett „Vezérlőpult” menüponton belül a „Fiók törlése” ikonra kattintva, ekkor a fiók teljes adattartalma törlődik, mely körülmény azonnali hatállyal megszünteti a Felek minden hatályos Támogatási szerződését és a Megrendelő minden a Felhasználói fiókban tett beállítását. Amennyiben a Felhasználási fiókhoz Támogatási szerződés, vagy Egyedi szerződés már nem kapcsolódik, úgy a Felhasználói fiók legkésőbb annak tulajdonosa általi törléséig marad fenn, de 1 (egy) naptári évnyi inaktivitás esetén a Hintalovon is jogosult a Felhasználói fiók törlésére.

Fizetési szolgáltató: Barion Payment Zrt. (Székhely: 1117 Budapest, Irinyi József utca 4-20. 2. emelet.; Cg. 01-10-048552 (Fővárosi Törvényszék).

Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában – a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével – fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. február 28-i (EU) 2018/302 európai parlamenti és tanácsi rendelet [a továbbiakban: (EU) 2018/302 rendelet] alkalmazásában fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az (EU) 2018/302 rendelet szerint vevőnek minősülő vállalkozás is.

Fogyasztói szerződés: a Szolgáltató és a Fogyasztó között, a Honlap használatával létrejövő szerződés; egyéni vállalkozónak nem minősülő magánszemélyek és a Szolgáltató között a Honlap használatával létrejött szerződés Fogyasztóval létrejött szerződésnek minősül. 

Honlap: https://webshop.hintalovon.hu/

A Honlap megfelelő és működőképes elérése a Safari, Edge, Chrome és Firefox mindenkori legfrissebb változatával biztosított, így amennyiben a látogató nem ezen böngészőket használja, arra az esetre a Szolgáltató kifejezett figyelemfelhívással él, hogy a Honlap hibásan működhet.

Kosár: A Honlapon a Megrendelő által kiválasztott termék tárolására szolgáló felület.

Megrendelő: az a személy, aki a Szolgáltatóval Egyedi szerződést kötött, vagy köt, független attól, hogy Fogyasztónak minősül-e.

Utalvány: a Honlapon a Szolgáltató által meghatározott összegben megvásárolható, a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésének m) pontja szerint nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalomnak minősülő, harmadik személyre átruházható termék, melynek felhasználásával a fogyasztó, vagy harmadik személy a Honlapon értékesített termékek vételárát részben, vagy egészben, annak mindenkori egyenlegétől függően, akár többször is kiegyenlítheti az utalvány leszállításától számítva a Szolgáltató által meghatározott időintervallumon belül történő vásárlás során. Az utalvány készpénzre részben sem átváltható.

Rendelési visszaigazolás: a Megrendelő által a Szolgáltatóval való kapcsolatfelvételkor megjelölt e-mail címre küldött üzenet, melyben Szolgáltató megerősíti, hogy a Megrendelő Egyedi szerződés megkötésére vonatkozó igényét elfogadja és így a visszaigazolás elküldésével egyidejűleg a Felek között Egyedi szerződés jön létre.

Szállító: FOXPOST Zrt. (cg.10-10-020309; székhely: 3300 Eger, Pacsirta utca 35/A)vagy Magyar Posta Zrt. (székhely: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.)

Szolgáltató:

Cégnév: Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány

Székhely (egyben központi ügyintézési hely): 1027 Budapest, Jurányi utca 1.

Cégjegyzékszám: 01-01-0012255 (Fővárosi Törvényszék)

Adószám: 18752836-2-41

Stat. számjel: 18752836-9499-569-01

Képviseli: Bombera Krisztina kurátor önállóan

Kamarai tagság: a webshop üzemeltetője nem minősül gazdálkodó szervezetnek az 1997. évi CXXI. törvény tekintetében

Elektronikus elérhetőség: adomanyozok@hintalovon.hu

Telefonos elérhetőség: +36/30-315-20-32

Panaszügyintézés: adomanyozok@hintalovon.hu

Tárhelyszolgáltató: NETDOOR Kft. internet- és tárhelyszolgáltató (NETDOOR Szolgáltató és Tanácsadó Korlátolt Felelősségű Társaság; 1055 Budapest, Akadémia utca 14. fsz 5.) által a Servergarden Kft. (cím: 1023 Budapest, Lajos utca 28-32. Adatközpont: 1101 Budapest, Expo tér 5-7.) A tárhely-szolgáltatás a NETDOOR Kft. szervertermében telepített, fizikailag és technikailag is védett, saját, dedikált szerveren történik.

Támogatási szerződés: Megrendelő, mint Támogató és Szolgáltató, mint kedvezményezett Hintalovon jogviszonya a https://webshop.hintalovon.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek/ linken elérhető ÁSZF szerint.

Vonatkozó jogszabályok: A Felek szerződésére elsősorban az alábbi jogszabályok az irányadóak.

  • 2001 évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről 
  • 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 
  • 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól
  • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
  • évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
  • évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
  • évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 
  • évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
  • 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (
  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) 
  • Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2022/2065 RENDELETE (2022. október 19.) 

Tájékoztatások.

  1. Általános tájékoztatás.

Kérjük kedves Megrendelőinket, hogy a Honlapon minden esetben tekintsék meg az egyes termékek és szolgáltatások részletes adatait, valamint lényeges tulajdonságait és csak ezt követően legyenek kedvesek megkezdeni a megrendelési folyamatot!

A Honlapon – beleértve a „Kosár” felületet is – feltüntetett árak a megjelenített termék, vagy szolgáltatás bruttó – általános forgalmi adóteherrel növelt – árát tartalmazzák a Megrendelő által a Honlapon felkínált devizák közül kiválasztott devizában.

A Szolgáltató határozatlan időre szóló vagy átalánydíjas szerződést nem alkalmaz. 

A vásárlás lebonyolítására szolgáló eszköz használata során a Megrendelő egyéni előfizetői vagy más szerződése alapján a telekommunikációs szolgáltatója díjat számíthat fel. A Szolgáltató emelt díjas szolgáltatást nem alkalmaz.

A Honlapon megvásárolt termék, vagy szolgáltatás a Megrendelő részére való átadással minősül teljesítettnek, azzal, hogy átadásnak minősül az Utalvány és a Belépőjegy elektronikus megküldése is.

A megvásárolt terméket, vagy szolgáltatást a Szolgálató Szállító útján, vagy – a Megrendelő által megadott elektronikus levélcímre – elektronikus megküldéssel teljesíti, amennyiben annak ellenértéke a Fizetési szolgáltatón keresztül részére megfizetésre került. A teljesítési határidő 30 (harminc) naptári nap.

A Szolgáltató magatartási kódexnek nem aláírója és annak nem vetette alá magát.

A vásárlási folyamat során a Megrendelőnek az ellenérték megfizetésén és a teljesítéshez szükséges adatok megadásán túlmenő kötelezettségei nincsenek.

A digitális adattartalom hardverrel és szoftverrel való együttműködési képessége: a megjelenő adatokat PostgreSQL adatbázisban tárolja a szolgáltó. PostgreSQL.  Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva.

  • Tájékoztatás Egyedi szerződés létrehozásáról.

A Megrendelő a Honlapon az alábbi lépésekben hozhat létre a Szolgáltatóval Egyedi szerződést. 

  1. Termék kiválasztása és kosárba helyezése.

A Megrendelő a Honlapon kiválasztja azt a terméket, vagy szolgáltatást melyet meg kíván vásárolni, majd miután – szükség esetén – a Szolgáltató által biztosított lehetőségek közül kiválasztotta annak színét, méretét és mennyiségét, időpontját a „kosárba teszem” ikonra kattintva a Kosárba helyezi azt.

A Kosárban a kiválasztott termék a kiválasztástól számított 1 (egy) naptári napon át érhető el a megrendelői adatok megadásával és későbbre való eltárolásával, azonos böngészőprogrammal, és a megfelelő böngészőbeállításokkal, azzal, hogy a kosárba helyezés a Szolgáltató részéről ajánlati kötöttséget nem keletkeztet. 

A termék Kosárba helyezését követően a Megrendelő választhat, hogy a vásárlást folytatja-e, továbbá kezdeményezi-e Támogatási szerződés létrehozását is az „adományozok” ikonra kattintva, vagy megtekinti a Kosár tartalmát a vásárlás véglegesítése érdekében kiválasztja a szállítási opciók közül számára leginkább megfelelőt és a „tovább a pénztárhoz” ikonra kattint.

Szolgáltató kifejezett figyelemfelhívással él, hogy amennyiben Megrendelő a szállítás során a Magyar Posta Zrt. szolgáltatásait kívánja igénybe venni, ennek érdekében Szolgáltatóval az adomanyozok@hintalovon.hu elektronikus levélcímen kell felvennie a kapcsolatot.

  1. A kiválasztott termék, vagy szolgáltatás megvásárlása, opcionálisan Támogatási szerződés előkészítése.

A „tovább a pénztárhoz” ikonra kattintást követően Megrendelő áttekinti a választott termék, szolgáltatás és opcionálisan kötendő Támogatási szerződés adatait, megadja az Egyedi szerződés teljesítéséhez szükséges adatait, majd elolvassa a Szolgáltató releváns Általános Szerződési Feltételeit és Adatkezelési tájékoztatóit, továbbá az erre rendszeresített jelölődobozok beikszelésével a dokumentumok elolvasását és elfogadását kifejezetten megerősíti.

Ezt követően a megrendelés leadására szolgáló „fizetés Barionnal” ikonra kattintva a Megrendelő átirányításra kerül a Fizetési szolgáltató oldalára, ahol bankkártyás fizetéssel kiegyenlíti a választott termék, szolgáltatás ellenértékét, amennyiben úgy döntött Támogatási szerződést is köt Szolgáltatóval, úgy ugyanitt, összevont tranzakcióban teljesíti a Támogatási szerződést.

Szolgáltató a Honlapon megjelenített szállítási- és fizetési módokon túli szállítási- és fizetési opciókat nem biztosít, egyedi szállítási- és fizetési igények a fentebb megjelölt elektronikus levélcímen egyeztethetőek.

  1. A Felek közötti szerződés létrejötte.

A Felek között a Megrendelő által kiválasztott termék tulajdonjogának, vagy belépőjegy tulajdonjogának átruházására vonatkozó Egyedi szerződés abban az időpontban jön létre, amikor a Megrendelő számára a Szolgáltató Rendelési visszaigazolást küld. Az Egyedi szerződés adatait ezen rendelési visszaigazolás tartalmazza.

Abban a nem várt esetben, ha a Szolgáltató a Megrendelő megrendelését bármilyen okból nem tudja teljesíteni, úgy a Rendelési visszaigazolás helyett erről a körülményről tájékoztatja a Megrendelőt, mely esetben a tájékoztatás beérkezésétől számított legkésőbb 30 (harminc) naptári napon belül visszautalásra került a Megrendelő által kifizetett összeg, azzal, hogy a Támogatási szerződés hatályát az előzőek szerinti jogkövetkezmény beállása nem érinti.

  1. Írásbeliség.

A jelen ÁSzF szerint létrejött Egyedi szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, az Egyedi szerződés ÁSzF-ben nem szabályozott rendelkezései, Szolgáltató rendszerében kerülnek eltárolásra az általa szabadon választott formában, azzal, hogy a Megrendelő arról a Rendelési visszaigazolás szerinti kivonatot kapja meg elektronikus levél útján, amennyiben Megrendelő Felhasználói fiók létrehozását is kívánja, úgy a Támogatási szerződés és az Egyedi szerződés részletei is nyomon követhetőek ezen a felületen.

  1. A szerződési jognyilatkozat szempontjából releváns adathibák azonosítása és kijavítása.

A Megrendelőnek egészen Fizetési szolgáltató külön platformján történő fizetés megindításáig  lehetősége van arra, hogy az általa megadott adatokat javítsa böngészője visszaléptető funkciójával. Ezt követően az adatok javítása a Szolgáltatótól a részére küldött elektronikus levélben kérhető.

A megadott adatok helyességét a Szolgáltató nem ellenőrzi, azokat helyes és valós adatoknak vélelmezi, a megadott adatok helyességéért a Megrendelő felel, az adatok valótlanságára, vagy az azokkal való, harmadik személyek általi visszaélésekre tekintettel a Szolgáltatóval szemben igény semmilyen jogcímen nem támasztható és nem érvényesíthető.

  1. A szerződés nyelve.

Az Egyedi szerződés nyelve minden esetben a magyar, így abban az esetben is, ha a Megrendelő a Honlap nyelvét más nyelvű megjelenítésre állította át, vagy lefordította azt.

  1. A jelen ÁSzF elérhetősége.

A jelen ÁSzF hatályos változata a https://webshop.hintalovon.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek/ oldalon érhető el, ahogyan annak esetleges korábbi változatai is, de azokból a Szolgáltató is küld másolatot elektronikus úton a Megrendelő erre irányuló kérése esetén.

  1. Az elektronikus szerződési jognyilatkozat beérkezése és visszaigazolása.

A Megrendelő szerződéskötésre irányuló jognyilatkozata abban az esetben érkezhet meg Szolgáltatóhoz, ha a rendelés leadásra került. A Felek között pedig abban az időpontban jön létre Egyedi szerződés, amikor a Rendelési visszaigazolás Megrendelő részére megküldésre kerül a Szolgáltató által.

A Szolgáltatót szerződéskötési kötelezettség tevékenyége végzése során nem terheli.

A Szerződéskötéshez szükséges Honlapot a Szolgáltató biztosítja, azonban ez nem jelenti azt, hogy biztosítani köteles a Megrendelő számára a Honlap elérésének technikai feltételeit is, ezeket a feltételeket a Megrendelő köteles biztosítani saját maga részére.

A jelen ÁSZF szerint releváns cselekmények és nyilatkozatok megtörténte, továbbá megtétele szempontjából a Szolgáltató szerverórájának adatai az irányadóak.

Szolgáltató tájékoztatja egyben a Megrendelőt arról is, hogy amennyiben kívánja, úgy a Honlap megtekintése és a megrendelési folyamat során is közvetlen üzletszerzési ajánlatot is tartalmazó hírlevélküldésre is feliratkozhat elektronikus levélcíme megadásával, mely feliratkozását a későbbiekben bármikor visszavonhatja a Szolgáltató irányába küldött elektronikus levélben, vagy a hírlevélben az erre rendszeresített ikonra kattintva.

A hírlevélfeliratkozás Egyedi szerződés létrejöttének nem képezi előfeltételét, hírlevélfeliratkozás esetén előny, annak mellőzése esetén pedig hátrány a Megrendelőt nem éri.

Általános szabályok.

A Szolgáltató a jelen ÁSZF-ben meghatározott termékértékesítést vállalkozási-gazdasági tevékenysége keretében végzi.

A Honlap működtetésével Szolgáltató elsődleges célja a csomagküldő internetes kiskereskedelmi tevékenység folyamatos és zavartalan végzése.

Megrendelőnek csak és kizárólag cselekvőképes és nagykorú természetes személy, egyéni vállalkozó, egyéni cég, vagy jogi személy minősül; természetes személyek esetében a cselekvőképességet és a nagykorúságot a Szolgáltató vélelmezi, mivel az ÁSzF és az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak elfogadásával a Megrendelő azt is kijelenti, hogy ezen feltételeknek megfelel és a megadott adatokkal személyesen jár el.

A Szolgáltató a tevékenysége végzése során a jelen ÁSZF rendelkezései szerint kerül a Megrendelővel szerződéses jogviszonyba.

A Szolgáltató és a Megrendelő szerződéses viszonyának részletszabályait a jelen ÁSZF és a Megrendelő által a Honlapon rögzített adatokból, továbbá a Megrendelő ajánlatából a fentiek szerint keletkező Egyedi szerződés rendelkezései együttesen képezik.

A Szolgáltató egyben tájékoztatja a Megrendelőt arról is, hogy abban a nem várt esetben, ha a Megrendelő megrendelését a Rendelési visszaigazolásban foglaltak ellenére mégsem tudja teljesíteni, úgy Őt bármikor elállási jog illeti meg az Egyedi szerződés teljesítéséig, mely elállás esetén vele szemben – a Megrendelő által megfizetett összeg visszafizetésén túl – igény semmilyen jogcímen nem támasztható és nem érvényesíthető. Szolgáltatói elállás esetén, annak közlésétől számított 30 (harminc) naptári napon belül a Megrendelő által fizetett összeg Megrendelő számára visszajár.

A Szolgáltató a Felek szerződéses jogviszonya alatt bármikor jogosult a jelen ÁSZF egyoldalú megváltoztatására, mely körülményről a Megrendelőt minden alkalommal külön elektronikus levélben tájékoztatja, amennyiben a Megrendelő elektronikus levélcíme a jelen ÁSZF módosításakor a Szolgáltató rendelkezésére áll, amennyiben azt még kezeli az Adatkezelési tájékoztató szerint. 

A jelen ÁSZF módosítása, az az alapján létrejött Egyedi szerződéseket a Megrendelő számára hátrányosan nem változtathatja meg.

A jelen ÁSZF a lentebb meghatározott időponttól határozatlan ideig van érvényben és hatályban.

A jelen ÁSZF – ahogyan a Honlap teljes tartalma is – Szolgáltató szellemi termékének minősül, annak sem részleges, sem teljes, sem tartós, sem időleges felhasználása nem engedélyezett sem a Megrendelő sem harmadik személyek részére, ebből adódóan harmadik személy a Szolgáltató írásba foglalt engedélye nélkül különösen nem helyezhet el sehol a Szolgáltatóra mutató linket, a Honlap tartalmát nem másolhatja le, nem listázhatja ki.

A Honlapon keresztül megvásárolható termékek és szolgáltatások külön keresőablakban nem kereshetőek.

  • Adatvédelem.

A Szolgáltató számára kiemelt fontosságú a működése során a birtokába kerülő személyes adatok jogszerű kezelése és következetes védelme, ezért az adatvédelem érdekében tett lépéseit, illetve az egyes, a Honlappal összefüggő – a panaszkezeléshez kapcsolódó adatkezelés kivételével – adatkezelési elveket, szabályokat és érintetti jogokat külön dokumentumban is összefoglalja, mely dokumentum közvetlen a Honlapról érhető el az alábbi aloldalon:

https://webshop.hintalovon.hu/wp-content/uploads/2025/11/adatkezelesi-tajekoztato-aszf-hirlevel-2025.pdf

Szolgáltató tájékoztatja Megrendelőt arról, hogy adatkezelése során, amennyiben Megrendelő Utalványt vásárolt, úgy annak érvényessége alatt Szolgáltató egy alkalommal az Utalvány lejáratra figyelmeztető elektronikus levelet is küldhet a fentebb hivatkozott adatkezelési tájékoztató egyéb rendelkezéseivel összhangban.

Az ún. „cookie” szabályzat az alábbi aloldalon érhető el:

https://webshop.hintalovon.hu/wp-content/uploads/2025/11/adatkezelesi-tajekoztato-cookiek-2025.pdf

  • Fizetés.

A fizetés elszámolása minden esetben magyar forintban történik.

A Szolgáltató által meghatározott árak mindig bruttó áraknak minősülnek, melyek benne foglalt általános forgalmi adó tartalma mindenkoron az érintett termékre vonatkozó jogszabály szerint alakul és mely összegek minden felmerülő szolgáltatói igényt tartalmaznak az érintett termék és szolgáltatás tekintetében.

A fizetés lebonyolításához a Szolgáltató nem nyújt technikai-, vagy egyéb segítséget.

A fizetéssel kapcsolatos számlakiállítás mindenkoron a vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően történik azzal, hogy annak megküldése a Megrendelő által megadott e-mailcímre elektronikusan történik a vonatkozó jogszabály által meghatározott időintervallumon belül.

A számlakiállítás a Megrendelő által megadott számlázási adatok alapján történik, az adatok pontosságát és helyességét a Szolgáltató nem vizsgálja, a számla módosítására – annak kiállítása után – nincs lehetőség. 

A Szolgáltató tájékoztatja egyben a Megrendelőt arról is, hogy a számlázást a KBOSS.hu Kft. (székhely: 1031 Budapest, Záhony utca 7/D.; www.szamlazz.hu) közreműködésével valósítja meg.

A Szolgáltató kifejezett figyelemfelhívással él a tekintetben, hogy amennyiben a Megrendelő nem adószám (mely azonosító nem azonos a magánszemélyek adóazonosító jelével) nélküli magánszemélyként igényel számlát, úgy köteles adószámának megadására is; a helytelenül megadott adószámra tekintettel Szolgáltatót felelősség nem terheli.

A Megrendelő által vállalt fizetési kötelezettség hiánytalan teljesítése a megvásárolt termék tulajdonjog- és birtokátruházásának, a szolgáltatás-nyújtás megkezdésének előfeltétele.

A Szolgáltató a Honlapon mindenkoron megjelenített fizetési lehetőségeket biztosítja.

Bankkártyás fizetés esetén a Szolgáltató a Megrendelő fizetéshez használt bankkártyájának adatait nem ismeri meg, a fizetési szolgáltatótól bankkártya-adatokat nem kap meg, csak és kizárólag arról tájékoztatja a fizetési szolgáltató a Szolgáltatót, hogy a Megrendelő fizetése sikeres volt-e, vagy sikertelen.

Amennyiben a bankkártyás fizetés sikeres, arról a Fizetési szolgáltató is visszaigazolást küld a Megrendelő részére, a Megrendelő által megadott e-mail címre.

A sikertelen fizetés tényéről a Szolgáltató elektronikus levélben tájékoztatja a Megrendelőt. 

Sikeres- és sikertelen fizetés, továbbá számlázás esetén a fizetési szolgáltató – saját általános szerződési feltételei és adatkezelési tájékoztatója szerint – küldhet igazolást, erre tekintettel igény a Szolgáltatóval szemben semmilyen jogcímen nem támasztható és nem érvényesíthető.

A Szolgáltató által igénybe vett Fizetési szolgáltató szerződéses feltételei az alábbi oldalakon tekinthetőek meg.

https://www.barion.com/hu/adatvedelmi-tajekoztato/

Bankkártyás fizetés a Barion Payment Zrt. rendszerén keresztül, ilyen esetben a bankkártya adatok a Szolgáltatóhoz nem jutnak el.

A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013; a Barion Payment Zrt.-vel kapcsolatban további információ a www-barion.com oldalon található.

A Szolgáltató a terméket csak és kizárólag a teljes vételár és – amennyiben ilyen alkalmazásra kerül – a teljes szállítási költség együttes megfizetése esetén szállítja le, a szolgáltatás nyújtását csak és kizárólag a teljes vételár megfizetése esetén kezdi meg Megrendelő részére.

  • Szállítás.

A szállítást a Szolgáltató – a Honlap eltérő tájékoztatása hiányában – belföldi címre biztosítja.

A szállítási költségeket a Megrendelő viseli, kivéve, ha Szolgáltató ettől eltérően rendelkezik.

Az alább meghatározott szállítási lehetőségtől eltérő szállítási lehetőséget a Szolgáltató nem biztosít.

A kiszállítás időpontját a Szolgáltató határozza meg, azzal, hogy a teljesítési idő a fizetéstől számított maximum 30 (harminc) nap, mely eredménytelen elteltét követően Megrendelő az egyedi szerződéstől egyoldalúan és indokolás nélkül elállhat.

Amennyiben a Megrendelő a terméket nem veszi át, az visszaküldésre kerül Szolgáltató részére és a Felek Egyedi Szerződése a visszaküldés napján megszűnik, mely körülményre tekintettel a Szolgáltató a Megrendelő által megfizetett összeget 30 (harminc) napon belül visszautalja Megrendelő számára, azzal, hogy a szállításra és a visszafizeti tekintettel felmerült és igazolt költségeinek beszámításához Megrendelő a jelen ÁSzF elfogadásával hozzájárulását adja. Szolgáltatás-nyújtás esetén a Szolgáltató ugyanígy jár el abban az esetben, ha a szolgáltatás-nyújtás megkezdésekor Megrendelő a teljesítési helyen nincs jelen.

Utalványra vonatkozó Egyedi szerződés az Utalvány érvényességének lejáratakor szűnik meg.

A szállításkor, a dolog átvétele előtt, annak csomagolása nem bontható meg sem a Megrendelő, sem a Szállító által.

A Megrendelő köteles a megrendelt terméket a kézhezvételt követően nyomban megvizsgálni.

A Szolgáltató által igénybe vett Szállítók szerződéses feltételei az alábbi oldalakon tekinthetőek meg.

https://foxpost.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek

https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf

Az Utalvány és Belépőjegy kiszállítása digitális formában és elektronikus levélben történik a Megrendelő e-mail címére annak megvásárlásának napján.

A Utalvány és Belépőjegy ingónak minősülő adathordozón való kiszállítására, vagy harmadik személy részére való elektronikus kézbesítésére a Szolgáltató nem biztosít lehetőséget.

  • Felelősség.

A Honlap tartalmát a Szolgáltató legjobb tudása szerint állítja össze és tartja naprakészen, de még így is előfordulhat, hogy a Honlapon hibás adat kerül megjelenítésre.

A Honlapon szereplő képes állományt a Szolgáltató nem kizárólag saját maga által készített képekből állítja össze, így a képek valóságtól való eltérő jellegéért a Szolgáltató nem tehető felelőssé.

A Szolgáltató nem vállal felelősséget azon következményekért, melyek a Megrendelő által használt eszközök, internet-hozzáférés, szoftverek, programok, vagy egyéb rendszerösszetevők működésére, jogtisztaságára, vagy működési hibáira, vagy hiányosságaira vezethetőek vissza.

A Szolgáltató nem vállal felelősséget semmilyen, a tevékenységével összefüggésben a Megrendelőt, vagy harmadik személyt ért bármilyen jogcímű hátrány kiküszöböléséért, vagy megtérítéséért, kivéve, ha az a Szolgáltató szándékos, vagy súlyosan gondatlan eljárásának következménye, vagy ha felelőssége eltérést nem engedő jogszabály alapján áll fenn.

A Szolgáltatót nem terheli felelősség vis maior események bekövetkezéséért sem és az ilyen helyzetekből keletkező igények megtérítéséért sem.

Az Utalvány aktuális egyenlegéről a Szolgáltató egyedi megkeresésre, vagy választása esetén erre a célra, a Honlapon üzemeltetett felületen ad tájékoztatást.

Az Utalvány jogosulatlan személy általi felhasználásáért Szolgáltatót felelősség nem terheli, elveszett, ellopott, megsemmisült Utalványt a Szolgáltató nem köteles kicserélni.

  • A Fogyasztónak minősülő Megrendelő elállási- és felmondási joga, kellékszavatosság, jótállás, termékszavatosság (minta-tájékoztató).
  1. Elállási jog.

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni az Egyedi szerződéstől, amennyiben annak nem belépőjegy a tárgya.

Az elállási határidő az áru adásvételére irányuló szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az árut átveszi.

Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni fenti elérhetőségeink bármelyikére. Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási nyilatkozat mintát is.

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. 

Ha Ön eláll ettől az Egyedi szerződéstől haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. Ön köteles számunkra az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi az árut Az áru visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli

  1. Kellékszavatosság.

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Egyedi szerződés hibás teljesítése esetén társaságunkkal szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a társaságunk számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Ingó dolognak minősülő áru adásvételére irányuló szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát társaságunk költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra társaságunk adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni társaságunkkal. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Használt dolog esetén ez az időtartam egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön társaságunkkal szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

Az Egyedi szerződés eljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy azt Egyedi szerződés keretében szerezte meg. Az Egyedi szerződés teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

  1. Jótállás.

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Ön az Egyedi szerződés társaságunk általi hibás teljesítés esetén jogszabály alapján jótállási igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Önkéntes jótállást társaságunk nem vállal.

Önt milyen jogok illetik meg, ha a jótállás jogszabályon alapul?

A kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek termékcsoportjainak megnevezéséről szóló miniszteri rendeletben meghatározott új, tartós fogyasztási cikk esetén Ön a teljesítés hibája miatt ez előző pontban meghatározott jogait érvényesítheti, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló kormányrendeletben foglalt feltételekkel.

Önt milyen további jogosultságok illetik meg jogszabályon alapuló jótállás esetén?

Fogyasztási cikk esetében Ön a jótállási idő alatt elsősorban kijavítást igényelhet. Kicserélésnek van helye már az első javítási kísérletet követően, ha megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, és Ön másik igény teljesítését nem kéri. Ön akkor is kérheti a kicserélést, ha a kijavítási igény közlését követő harminc napon belül nem kerül sor a kijavításra. A kicserélési igényt az is megalapozza, ha a fogyasztási cikk a jótállási idő alatt három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, feltéve, hogy Ön nem kéri másik igény teljesítését. Ha az előbbi esetekben kicserélésre nincs lehetőség, akkor Ön a vételár visszatérítésére is igényt tarthat.

Ön milyen határidőn belül gyakorolhatja kötelező jótálláson alapuló jogait?

A jótállás időtartama fogyasztási cikkek esetén a) 10 000 forinttól 250 000 forintig terjedő eladási ár esetén két év, b) 250 000 forint feletti (250 001 forinttól kezdődő) eladási ár esetén három év.

Milyen feltétellel érvényesíthetők a jótállási igények?

A jótállásból eredő jogait Ön az általunk rendelkezésére bocsátott jótállási jeggyel gyakorolhatja, a jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén az Egyedi szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha Ön az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot bemutatja. A jótállási igény teljesítésének nem feltétele a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának visszaszolgáltatása.

Milyen további követelmények támaszthatóak a jótállási jogok gyakorlásának feltételéül?

Fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése vagy annak üzemben tartása érdekében támaszthatók speciális követelmények (például időszakos felülvizsgálat) a fogyasztóval szemben, feltéve, ha a megfelelő üzembe helyezés vagy üzemben tartás más módon nem biztosítható, és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

Társaságunk jótállási kötelezettsége alól abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívom a figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont Ön egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.

  1. Termékszavatosság.

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Egyedi szerződés alapján teljesített ingó dolog hibája esetén Ön – választása szerint – kellékszavatossági-, vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy társaságunkkal szemben gyakorolhatja.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén? Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.

A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó, vagy a forgalmazó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy – a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy – a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy – a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt társaságunkkal szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.

  • Panaszkezelés, igényérvényesítés.

A Megrendelő a Szolgáltató tevékenységeivel összefüggésben, írásban panaszt tehet a Szolgáltatónál a Szolgáltató jelen ÁSZF-ben megjelölt elérhetőségeire címzett elektronikus-, vagy papír-alapú levélben.

A Szolgáltató a Megrendelő panaszát a panaszt beérkezésétől számított 30 (harminc) napon belül vizsgálja ki és ugyanezen határidőn belül tájékoztatja a Megrendelőt a kivizsgálás eredményéről azon a csatornán, mely csatornán hozzá a panasz beérkezett.

A panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítószámmal látja el.

Amennyiben a panasz alapján a történtek nem rekonstruálhatóak kellő pontossággal, a Szolgáltató kiegészítő nyilatkozattételre hívhatja fel a Megrendelőt.

A panaszkezelést során a Szolgáltató egységesen a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A-C.§§-ai alapján jár el minden Megrendelő esetén.

A Szolgáltató fogyasztóvédelmi referens alkalmazására nem köteles.

A panaszkezeléssel kapcsolatos Adatvédelmi tájékoztató a https://webshop.hintalovon.hu/wp-content/uploads/2025/11/adatkezelesi-tajekoztato-panaszkezeles-2025.pdf linken érhető el.feltö

A Fogyasztónak minősülő Megrendelőt megilleti továbbá a fogyasztóvédelmi hatóság előtti panasztételi jog is, mely hatóságnak jelenleg a járási hivatalok minősülnek, azzal, hogy a járási hivatal illetékessége a Fogyasztónak minősülő Megrendelő lakhelyéhez igazodik.

Az egyes elérhetőségek az alábbi honlapon találhatóak:

https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag

A Fogyasztónak minősülő Megrendelőt – az eddigieken felül – megilleti az a jog is, hogy amennyiben jogvitáját a Szolgáltatóval nem tudja rendezni, úgy a lakóhelye, vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez forduljon.

A Békéltető Testületek elérhetősége az alábbi internetes oldalon érhető el.

http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztó és a vállalkozás közötti, a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy (fogyasztói jogvita) bírósági eljáráson kívüli rendezése.

E célból a békéltető testület megkísérli a felek közötti egyezség létrehozását. A békéltető testületek alávetési nyilatkozat nélkül is kötelezést tartalmazó határozatot hozhatnak a vállalkozásokkal szemben, ha a fogyasztói kérelem megalapozott és az érvényesíteni kívánt kárigény nem haladja meg a 200.000. (kettőszázezer) forintot. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület. 

A Megrendelőt megilleti az a jog is, hogy igényével bírósághoz forduljon.

A bíróságok elérhetőségei az alábbi linken találhatóak: 

https://birosag.hu

Köszönjük megtisztelő figyelmét, melyet a jelen ÁSZF végig-olvasására szánt!

Budapest, 2025. december 05.

Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány

Szolgáltató